La conferència “8000 veremes: arqueologia i mites de la història del vi”, a càrrec de Romina Ribera, arqueòloga, historiadora i sommelier de Glops d’història, es va dur a terme en format híbrid des de la seu de la Demarcació de Girona.

La sessió s’emmarca dins del programa de l’Aula d’Extensió Universitària dels Enginyers Industrials de Catalunya, impulsada per la Comissió de Jubilats i Prejubilats de l’Associació i vinculada a la UPC, que ofereix conferències setmanals sobre temàtiques humanístiques i científiques d’actualitat.

Durant la ponència, Romina Ribera va oferir un recorregut apassionant pels orígens del vi, els mites que han marcat la seva història i les evidències arqueològiques que permeten reconstruir-ne l’evolució al llarg de mil·lennis. La sessió va generar un gran interès entre els assistents, que van expressar la voluntat de participar en alguna activitat vinculada a Glops d’història, un projecte dedicat a la difusió del patrimoni vitivinícola català.

Les activitats de l’Aula estan obertes també al públic extern que vulgui ampliar coneixements i gaudir de conferències d’alt nivell.

Compartir