Fer una primera aproximació a l’enginyeria química, l’enginyeria mecànica, l’enginyeria elèctrica i els materials i, alhora, conèixer les instal·lacions de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona, que obre el campus de Montilivi. Aquests són els objectius dels ‘Tastets d’enginyeria’, unes sessions familiars que es duen en el marc del projecte Edunauta i les que hi col·laborem des de la Demarcació de Girona de l’Associació i el Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya amb el vincle que tenen totes les àrees i el coneixement de l’enginyeria amb el conte ‘La màgia de l’enginyeria’, editat des de les nostres institucions.

Amb quatre sessions, els quatre dissabtes de febrer, les famílies poden participar en tallers on experimenten amb els colors, descobreixen la llei de la palanca mitjançant una catapulta, aprenen el funcionament de circuits elèctrics i descobreixen les propietats dels materials de construcció. Són tallers participatius i manipulatius, i estan conduïts per estudiants d’enginyeria de diferents àrees i arquitectura.

El repte és mostrar com l’enginyeria i la tecnologia està present en el nostre dia a dia, apartar referents i permetre que per un dia siguin estudiants universitaris i que algun dia potser vindran a la Politècnica a estudiar.

Compartir